Dröm

Jag tror vi alla upplevt den där pirriga tillfredsställande känslan när vi skapat något vi är nöjda med. Man kan knappt ta ögonen från det, man vill ta fram det och titta på det igen. Leka med tanken; den här skulle inte finnas om det inte vore för mig.

Jag hade en härlig dröm i natt. Jag drömde att jag bar på ett liv inom mig, ett liv som skulle bli mitt barn. Det var en så otrolig känsla, som sträckte sig ända ut i fingertopparna. En sådan lycka! Att jag skapat något så fint, något som var en del av mig, som skulle komma att likna mig, ja inte bara något utan Någon, en unik person, ett helt unikt liv! Jag var så stolt, över oss båda. Det var en känsla som höll i sig efter att jag vaknat och som jag återupplevt under dagen. Åh jag längtar tills detta slår in! Förhoppningsvis dröjer det några år, jag vill hinna med saker innan dess, men jag vet att jag har något alldeles underbart att se fram emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0