En historienörds bekännelser

Idag hade jag min första lektion i Historia C. Jag hade fått reda på att de slagit ihop C-gruppen med Historia B, eftersom så få hade valt C-kursen. När jag kom till klassrummet bad läraren oss att sätta oss i B- respektive C-grupperna. När alla satt sig, visade det sig att jag var den enda Historia C-eleven där.
Men det löste sig, jag kommer få gå i den gruppen i alla fall, med mer individuell undervisning. Men vad gör det! Gruppen är helt underbar. För första gången i mitt liv kände jag mig totalt hemma i ett klassrum. Här fanns folk - och därtill underbart glada människor - som valt historia av rent intresse. Och vilken skillnad det var! Vi fick sätta oss i smågrupper och berätta om varför vi var intresserade av historia. Det var helt underbart! Min grupp var så otroligt nördiga att jag blev alldeles lycklig! En prenumererade på tre historietidningar, en annnan kunde räkna upp Napoleons alla generaler och lekte med tennsoldater som liten... och jag själv, ja ni som känner mig bra vet hur nördig jag är. Att sitta där bland dem och känna hur ögonen, liksom deras, tindrade av entusiasm över detta intresse - det var en sådan känsla! Det var så fulländande, och jag bara visste: Jag har hittat rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0