Nyckeln till lycka

Dagens sommarpratare var Annika Östberg. Missade någon av er det, rekommenderar jag att ni lyssnar på reprisen 22:12 ikväll. Jag garanterar att hennes program är gripande, intressant och tankeväckande, och att det väcker diskussionslystnaden hos lyssnaren. Och visst väckte hon diskussionslystnaden inom mig också, men det var inte det jag tänkte skriva om här. Nej, snarare om en insikt hon väckte inom mig.
Hon berättade i slutet av sitt program hur mycket hon uppskattar alla dessa små saker som vi andra kallar vardag. Hur lycklig hon är som får uppleva dessa, som för oss är små, obetydliga saker.
Kanske kopplade jag helt fel. Det var antagligen inte det här hon ville säga, men jag insåg i alla fall att här, här är nyckeln till lycka; Att uppskatta de små sakerna och känna glädje över dem.
Kan vara svårt, eftersom vi är så bortskämda och framför allt värdesätter de stora sakerna. Men lyckas man med detta får man mest utav den rena lyckan, i alla dess kontraster. Det är jag övertygad om.
Man behöver bara öppna ögonen lite extra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0