Ingen midnattssorg

Klockan är 00.00 och jag undrar var den här dagen har tagit vägen. Tiden flyr, dagarna vill inte stanna hos mig. Månaderna sinar som sand mellan mina fingrar. Men jag sörjer inte att tiden går så fort, nej det känns som om jag har mycket gott framför mig. Jag räds inte vad som komma skall. Jag är säker på att det blir bra.

Jag tänker lite på saker som har hänt mig i år. Människor som klivit in över min tröskel, och människor som gått ut och stängt min dörr bakom sig. Jag tänker lite på dig, undrar vad du gör just nu... Säkert är du också vaken ännu, kanske sitter du liksom jag och klottrar i ett ritblock. Jag kan nästan se dig framför min blick, men bilden är väldigt diffus. Jag minns helt enkelt inte längre. Tiden har gjort sitt där med. Ingenting jag sörjer, det heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0