Ave magsjuka

Skulle på teater i måndags, men när jag efter iskalla vedermödor tagit mig dit fick jag reda på det var inställt pga sjukdom. Magsjuka, tydligen. Surt och synd, tänkte jag, men än mer synd om den magsjuka. Gud har humor, idag är det jag som är magsjuk! Mamma har satt mig i karantän på mitt rum och jag roar mig med att läsa Elin Bommenels avhandling om sockerförsöket på Vipeholm, samt studera psykoser och bipolär sjukdom.

Men mitt jämrande är inte det enda jag tänkt dela med mig av! Har laddat upp vår (Korallernas) vackra version av Laudi Alla Vergine Maria (som vi framförde i Domkyrkan den 16/10), på youtube. Något av det finaste jag har sjungit... (jag står längst till vänster och sjunger sopran − ljusaste stämman)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0