Things to do

Det är så konstigt när man under lång tid har haft så mycket att göra, så mycket plugg att tänka på... och så plötsligt inte ha någonting! Det är en otroligt skön känsla av befrielse, samtidigt som man täcks av en matta av tilltagande rastlöshet... Varför är det så? Varför kan man inte bara få njuta? Vad är det som gör att man känner ett behov av att konstant ha något att göra?
Jag har i och för sig skrivit en lista på saker jag tänkt göra under lovet. Jag vet att jag inte kommer fullfölja den, men det känns tryggt att ha en på något sätt. En av punkterna på listan är att läsa så många böcker jag bara kan. Min borde-läsa-lista bara växer och växer. Igår blev den ännu längre. Fick en hel trave böcker, bland annat:






En bok jag önskat mig i ett år! Fruktansvärt intressant!








Satt faktiskt i skolbiblioteket och läste i den här för någon månad sen när jag letade fakta till mitt historia-arbete. Jag kommer bli expert på Berlin och dess sista blodiga krigsdagar.


Dessa böcker ligger också på min lista:











m. fl! Bara att sätta igång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0