När man inte blir insläppt...

Incident från igår. Det var snöstorm, kallt och jag hade pulsat i snö långa vägar. Skulle åter hem till Jacob efter en körlektion. Huset är nersläckt. Awkward, tänker jag och ringer på. Ringer ringer ringer. Han sitter säkert på sitt rum med hög musik, som vanligt.. tänker jag och ska fumla upp mobilen med frusna fingrar. Den är borta. I mitt huvud ser jag mobilen ligga några decimeter till höger om Jacobs dator. Där inne. Just det, fan.
Det finns bara en sak att göra.
Jag kämpar mig ut i den stora snöbegravda trädgården. Med snö upp till knäna börjar jag kasta snöbollar på Jacobs fönster på andra våningen. Det går inte så bra, snön är dålig och jag är dålig på att kasta. Jag börjar skrika: "Jaaacoob! Släpp iiin miiiig!!" Ingenting händer. Efter fem minuters desperat snöbollskastande öppnar han äntligen fönstret. Genomvåt av snö klampar jag in genom dörren och häller min ilska över den ignoranta stendöva dåren.....

Ganska kul i efterhand. Ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0