Vårljus

När jag vaknade i morse hade solstrålar letat sig in mellan mina persienner. Jag slängde mig in i duschen, och med drypande hår satte jag sedan på mig de väl använda vinterkängorna och begav mig ut.
Åh.
Trots att snön fortfarande ligger i drivor runt omkring, och trots att det fortfarande är februari och inte speciellt varmt, så kände jag att det här, det är den första vårdagen. Jag satte mig på en bänk, som var torr och inte vintervåt, och blundade. Solen värmde mitt ansikte, färgade insidan av mina ögonlock röda. Fåglar kvittrade här och var. I fjärran hördes kyrkklockor, kanske gifte sig någon denna vackra dag. Alla ljud, och alla färger... det kändes som om livet vaknat efter en lång lång vinterdvala.

Jag känner mig så fridfull. Våren kommer snart till vår undsättning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0