Jazz baby!

Det är något speciellt med jazz. Den har så mycket i sig. Vilken sinnesstämning man än har för tillfället, matchar den alla. Ingen musik kan smeka så ömt som jazz, den kan verkligen vara som balsam för öronen. Som ett avslappnande täcke att svepa in sig i. Samtidigt kan jazz få mig att dansa, att jubla inombords, den kan göra mig alldeles genomlycklig. Att lyssna till riktigt bra jazz är för mig samma upplevelse som att låta en härligt god chokladbit smälta på tungan.
Tyvärr är det inte många unga som upptäcker jazz längre. Inte så många som jag hade önskat i alla fall. Jag är glad att den har förekommit i min uppväxt, den har gett mig så mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0