Gudagåva? Snarare förbannelse

De som opererar sig för att få stora bröst fattar verkligen inte vad de ger sig in på. Jag har idag spenderat 500 spänn på en bh, det går i princip inte att få billigare om jag ska ha rätt storlek. Att vara smal och ha stor byst är inte speciellt välkomnat i Sverige, av utbudet att döma.
Spenderade en timme i ett provrum på Twilfit, och den ytterst hjälpsamma expediteten hävdade att stor byst är en gudagåva. Till en början. När jag slutligen, efter att ha provat hela deras sortiment i min storlekskategori och hittat EN bh som passade, frågade hon medlidande hur jag mådde. Det var bara att le trött mot henne, och sedan tacka för hjälpen. På vägen ut kunde jag dock inte låta bli att tänka mordiska tankar om bh:ar och allt vad de heter.
Ni som har t ex 75 B i storlek och klagar på att det är jobbigt att köpa bh, testa 70 F och inse hur bra ni har det!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0