Sju sorters

Jag hade nästan somnat när jag kom på vad jag hade glömt. Jag satte mig upp i sängen, sparkade av mig täcket. Det var ännu inte mörkt ute, och jag rusade ut i min rosa-randiga pyjamas. Vad hade jag glömt? Jo, att plocka sju sorters blommor. Jag minns att jag fuskade lite. Mamma sa att det var okej, hon sa att två likadana blommor fick räknas som två sorter när det var över läggdags och plockaren egentligen skulle sova. Sen fick jag skynda mig i säng. Jag somnade gott, men mindes inte vem jag drömt om.
Det här var cirka 12 år sen. I år plockar jag inga blommor. Sist jag gjorde det drömde jag om en som för tillfället var lämpligast för mig att gifta mig med - min dåvarande pojkvän. Han är nu ute ur mitt liv, och jag inser hur fånigt det är att lita på blommor. Jag vill inte riskera att drömma om honom igen, det hade varit så ironiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0