Vad såg du i honom!

Jag avskyr verkligen när folk frågar mig: Vad såg du egentligen i honom?
Tre pojkvänner har jag haft, tre killar som lämnat olika djupa spår i mig. Tre förhållanden som alla haft gott och ont i sig. De har alla intagit ex-positionen, de tillhör alla något som en gång var, och har alla tre en gång spelat en stor roll i mitt liv. När jag så får frågan, den enligt mig fräcka och otrevliga: Vad såg du i honom egentligen? så blir jag alltid irriterad. Det innebär att jag måste gå tillbaka i minnet till en period då jag var nyförälskad och dels återuppleva något jag kanske inte vill tänka på, dels ifrågasätta känslorna jag hade då, analysera och kategorisera dem. Jag måste försvara både mig själv och killen jag var ihop med. Det är så nedvärderande! Vad såg du i honom är en så kritisk fråga, en fråga med avsmak, och jag tycker faktiskt personen som frågar, oavsett vem det är, inte har och med det att göra.
Sedan blir jag alltid lite ledsen när någon ställer en sådan fråga, för jag tyckte verkligen om de här killarna, och vad jag upplevde med dem är något som jag bär inom mig. Min "dåliga" smak, som frågan antyder att jag har, har trots allt (hör och häpna) gett mig mycket fint som jag inte skulle vilja välja bort.
Så tänk dig lite för, innan du ställer en sådan här fråga. Jag tror det är fler än jag som skulle ta illa upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0