Katt

Pappa fyller år idag, så jag gav honom ett collage jag satt ihop med bilder på vår katt Smilla, som dog förra året. Han satt med tavlan i sina händer en stund, granskade noga varje bild. Jag såg hur han kämpade för att glädjen skulle övervinna sorgen. Jag vet hur mycket han saknar henne. Hon var hans enda sällskap på dagarna när resten av familjen var ute.
En katt tassade just tvärs över trädgården. Hade Smilla levt hade hon sprungit från fönster till fönster för att försäkra sig om att inkränktaren lämnade hennes område.

Men det har varit en fin dag. Solen har varit framme hela dagen och folk åt till och med utomhus i skolan idag, även om det var kallt. Så mycket längtar vi efter solen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0