Music is my medicine

Sitter med läxböcker i travar runt mig, men får inte mycket gjort. Plugget vore ju en bra grej att lägga energin på, nu när jag försöker komma över det som hänt. Men jag är fortfarande samma hopplösa dagdrömmare när jag sitter med grafer och kemianteckningar, tankarna vandrar alltid iväg.
Dock visste jag direkt att jag måste hitta en sysselsättning, någonting jag kan fokusera på den första tiden när det är som tuffast. Jag känner en kille, vars flickvän efter tre års förhållande dumpade honom. Han valde att börja träna som sysselsättning, och gick ner 20 kilo.
Jag vet vad jag vill lägga min energi på. Musiken. Har de senaste dagarna lärt mig 6-7 nya låtar på ukulele, och har två egna pianoackompanjerade låtar på gång.
Så jag skjuter läxorna åt sidan, och spelar, sjunger, spelar.
Bästa medicinen?
Klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0