Min värld gör mig yr

Slutet på terminen närmar sig och många ungdomar känner sig jagade av stress, inte minst jag. Oron för resterande prov och inlämningar, bristen på tid, bristen på vila, mardrömmar om oväntade prov man missat att plugga till... Min värld gör mig yr.
Sprang till bussen i morse, regnet öste ner, men jag hann. Jag kom i tid till lektionen, allting var i tid. I mitt huvud planerade jag för kristi himmelfärdshelgen de två extra dagarna av "ledighet". Om jag ägnar två dagar åt matten bör jag klara provet på tisdag, resten av tiden måste gå till uppsatsen om domkyrkan, inlämning på onsdag... Så bör jag hinna... Men när jag nästa lektion befann mig i biblioteket kände jag hur det började bränna i bröstet, jag blev yr och var tvungen att luta mig mot en bokhylla. Det var bara att ta bussen hem.
Nu sitter jag här, med stressens gåva i bröstet - halsbränna. Tack tack. Helgen kommer bli underbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0