Om jag fick vara Michael

Om jag hade blivit pojke, skulle jag hetat Michael. Ibland önskar jag att jag blivit Michael. Det känns som att han skulle haft ett mycket mindre komplicerat liv. Jag tror inte killar förstår hur bra de har det. Eller, förstår jag det ens? De kanske har jättestora nackdelar, som de inte avslöjar för tjejer. Men jag tror att saker och ting skulle bli enklare, jag skulle i alla fall inte ha samma problem som jag har nu. Jag tror lite på den här fördomen att när killar är ovän med någon, så nitar de den personen och sen är allt frid och fröjd igen. Tjejer går istället runt i månader och ältar och snackar skit och fryser ut. Jag tror inte Michael hade behövt gå igenom det.
Just nu är jag verkligen sugen på att veta hur det är att vara kille. Jag menar, tänk om man kunde testa att vara kille en månad! Sen kunde man ju säga allt om nackdelar och fördelar. Tänk om jag fick vara Michael en månad... Mitt liv kanske hade varit bättre om jag blivit honom istället

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0