Ett litet julmysigt smygblogginlägg bara

Sitter på naturkunskapen och smygbloggar. Utanför fönstret yr snön upproriskt, som om flingorna söker sig upp mot molnen igen och vägrar landa på marken. Det ser kaotiskt ut, men det är fint på något sätt. Jag lyssnar till de irriterade klagomålen från mina klasskamrater som hör till dessa vintertider, men tar inte del av dem. För jag sitter här med min pappersmugg fylld till bredden med varmt skolkaffe, och jag är vid gott humör. Igår var första advent och jag gick upp klockan åtta för att pynta hela huset. Jag älskar julen, den är så himla mysig, men det känns lite förbjudet att inviga den för tidigt. Men när första advent är kommen, då ger jag vika för min jul-iver! Längtar redan hem till julstjärnorna, nejlika-apelsinerna och danska papperstomtarna jag satt upp i bokhyllorna.

Dessutom har precis redovisat mitt gigantiska historia c-arbete för historia b:arna, det tog 45 minuter men det verkade som att de tyckte det var intressant. Det känns bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0