Svaret på den vanligaste frågan

Ikväll har jag min första lediga kväll på tre veckor. Otroligt skönt. Jag hade lov nu förra veckan, eller det var mer att jag inte gick i skolan, för pluggade gjorde jag. Konstant.
Jag hörde någonstans att det bara var sju månader kvar i skolan nu. Det lät alldeles underbart. Jag kan nästan inte vänta med att lämna gymnasiet och ta del av studentlivet.

När folk får reda på att man går sista året på gymnasiet, följer alltid frågan "Vad ska du göra sen?" Jag förstår verkligen att vissa har extrem ångest över den frågan, hade jag inte haft ett svar på den hade jag också haft det. Men som tur är vet jag precis vad jag vill göra. (Och detta skriver jag inte för att skryta.) I och för sig tror jag alla som läser denna blogg vet vad jag vill läsa. Jag ska läsa historia, börjar väl med en grundkurs men så småningom tror jag jag vill läsa något inom etnologi... vi får se. Jag kan i alla fall inte tänka mig att ta ett sabbatsår, det finns inte i min världsbild. Jag hade fått en sådan ångest av att "slösa" bort tid sådär, man måste ju ta tag i sitt liv och inte bara driva runt! Jag kan förstå folk som gör det, men ja.. det passar inte mig helt enkelt. Dessutom är det smart att börja plugga på en gång, då hinner man med desto mer. Jag känner en hel del som börjat på utbildningar de sedan insett att de inte trivs med, det är ett väldigt vanligt fenomen. Och det är inte heller ovanligt att folk utbildar sig klart och sen inser att det inte var detta de ville syssla med. Har man då satt igång sent, ja det säger ju sig själv.

Jag ser i alla fall väldigt mycket fram emot att ta mig vidare! Tror jag kommer att bli en mycket lycklig student :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0