Fever all through the night

Jag som aldrig brukar vara sjuk! Jag tror jag har stressat för mycket den här terminen. För mycket skolarbete helt enkelt. Jag kan hålla mig uppe i varv i långa hektiska perioder, men så fort det blir lite lugnare verkar mitt immunförsvar sjunka som en sten. Som igår, då jag lämnade in utkastet till det största arbete jag gjort (historia c) på 19 sidor (inklusive bilder dock, 12 s text). Precis efter att jag tryckt på 'Skicka' fick jag förfärligt ont i halsen. Sedan gick det fort. På kvällen låg jag i min säng, iklädd pyjamas under ett täcke och två filtar och hackade tänder av köld. Natten var den värsta jag haft på år och dag. Vaknade med 39 graders feber och frossa, ont överallt.

Jag har inte råd att vara sjuk, prov i morgon, redovisning på onsdag och framför allt − stor konsert på lördag. Men min kropp säger ifrån, säger att nu måste jag vila. Och jag kan inte annat än ge efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0