Winter happyland

Fy vad jag är glad! Snön faller fint utanför mitt fönster, själv dansar jag runt i långkalsonger till glad musik, ni vet sådant där man gör när ingen annan är hemma. Något som bredde på min allmänna glädje ytterligare, var att min körledare ringde precis och frågade om jag ville vara Lucia på en av våra stora Luciakonserter om två veckor. Jag tackade ja, även om det säkert kommer bli nervöst (ca 600 i publiken per konsert) och jag har provat den vidriga metallkronan som gör sår i pannan, och sett hur stearinet droppat ner i håret (och i värsta fall rinner ner längs kinden) på tidigare lucior. Men innerst inne har väl alla tjejer en liten flicka som alltid velat vara lucia... haha ja. Nu ska jag testa på det och se om det är värt det! Konserten blir antingen den 11e eller 12e december för den som vill kolla. Hör av mig när jag vet närmare!

För övrigt ska jag sätta huset i julstämning, första advent i morgon ju! Och ikväll kommer min förlovade, mysigt ska det bli.

En av låtarna jag dansar till just nu, och som jag ska lära mig på ukulele så fort jag får tid...!


Butch Walker – You Belong With Me


Kommentarer
Postat av: Amanda

Grattis tjejen! Hoppas att det går bra och att du inte får någon varaktig skada från luciakronan! skicka bildder ;)

2010-11-27 @ 20:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0