So we meet again mr. Stress

Idag på psykologin fick vi fylla i en enkät om stress. Resultatet talade om hur pass stressad man var, och nådde man 30 poäng fick man rådet att söka hjälp. Jag var tre poäng från den gränsen. De senaste dagarna har jag drömt ångestdrömmar om plugget, och jag tänker hela tiden på vad jag borde göra och allt jag inte får gjort. Det är som i den där mardrömmen när man springer och springer och inte kommer ur fläcken. Det här är dock ingen dröm. Jag avskyr verkligen denna skolstressen. Sista året i skolan nu och jag har satt ribban högt. För högt? Det återstår att se. Usch ja, nu ska jag ta itu med traven med läxor.


Upptäckte förresten en fantastisk jazzsångerska förra veckan, Sophie Milman. Låten här sjunger hon på ryska, ett otroligt vackert språk!

Sophie Milman – Ochi Cheryne (Dark Eyes)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0