Projektarbete

Idag satte jag på allvar igång med mitt projektarbete. Det har varit svårt att bestämma sig, jag har haft så många idéer, det finns så mycket man kan göra. Man kan ju göra precis vad som helst, och man har ett helt år på sig. In i det sista funderade jag på om jag skulle ägna året åt att skriva egna låtar och sedan spela in dem på CD. Eller skriva en studie i historia. Men jag kom fram till att det fanns en risk att jag tog mig vatten över huvudet.
Så jag körde på en idé jag lekt med redan sedan första ring; att skriva en bok.
Och då menar jag inte en roman, tror också det hade varit för stort, för riskabelt. Det är mycket att bara genomföra det, men sedan ska man genomföra det bra också. Så jag bestämde mig för att skriva en antologi, med samlade dikter, noveller och texter jag skriver under året. Slutresultatet ska jag skicka in till förlag. Jag ser redan fram emot att få hålla min egen bok i handen, vilken känsla det måste vara! Det kostar förstås en del att trycka upp en, eller flera ex, men jag tror mina föräldrar sponsrar projektet.
Det här kommer bli så kul. Jag gillar ju verkligen att skriva.
Temat är lite luddigt fortfarande, men ni får ett smakprov.


Vi är alla individer
Ingen kommer någonsin
andas bara för dig
Alla cirkulerar vi
i våra egna små världar
Egna och unika
Men aldrig längre ifrån
varandra
än att en hand kan sträckas ut
och en annan hand kan ta den

~


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0