Godistips!

Idag har jag njutit av att det äntligen är lov, och dessutom ett lov där jag kan unna mig att ta det lite lugnt och slappna av. Flera gånger idag har insikten svept förbi, att jag är klar. Det är bara så härligt! Firade lite idag genom att göra lite påskgodis. Delar med mig av ett nyttigare recept här, det behöver ju faktiskt inte vara onyttigt för att det ska vara gott!


Fikongodis

ca 20
Ingredienser

1 dl finskurna fikon
1 dl urkärnade, finskurna dadlar
1 mosade bananer
0,5 dl hackade valnötter
0,5 dl hackad mandel
2 dl kokosflingor
Hacka ihop fikon och dadlar. Mosa bananen och blanda ihop allt till en massa. Hacka därefter valnötterna och mandeln. Blanda ihop allt med hälften av kokosen. Forma till runda bollar och rulla i resten av kokosflingorna.


Mycket gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0