Tasty

Den senaste veckan har jag utvecklat en ganska skum vana. Jag har spenderat ohälsosamt mycket tid vid datorn – googlandes recept. Som det ser ut nu är jag medlem på både www.tasteline.com och www.matklubben.se där jag samlar recept till nätbaserade kokböcker. Jag tittar på matlagningsfilmer som No reservations, Julie & Julia och Ratatoiulle (ha!) Alla tre högst sevärda faktiskt. Och min familj får stå ut med att jag bakar olika sorters bröd till dem, och lagar till köttgrytor och pajer... Det är väldigt roligt att laga mat. Jag skulle verkligen vilja bli bättre på det!


"Alltså Ida! När andra hänger på tjuvlyssnat och flashback, så hänger du på receptsidor!" skrattade Butte när han var här i måndags. Haha, ja. Han har ju rätt.








Frasig tomatpaj


Foton från Julie & Julia med Meryl Streep och Amy Adams. Och så en mycket god tomatpaj. Snart bär det av till Danmark gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0