Beskedet.


Läkarbesöket med stort L avklarat. Jag har förmodligen Hashimoto tyreoidit, mormors ärftliga sjukdom. En säker diagnos kommer jag dock inte få förrän man röntgat min sköldkörtel i januari, därefter ska jag få medicin. Om diagnosen fastställs är det risk att jag får medicinera resten av mitt liv.
Varför är dock fortfarande en bra fråga; Varför jag?

Ikväll smälter jag tankar, känner efter, försöker förstå. I denna stund känner jag mest lättnad. Det har varit läkarbesök efter läkarbesök, teori efter teori, blodprov efter blodprov, men nu kan jag äntligen få hjälp. Nu kan jag ta en dag i taget, bortom ovissheten.

Kommentarer
Postat av: M

tänker på dig<3

2011-12-14 @ 21:37:47
URL: http://soulsong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0