Klag.

Ligger i min säng på en värmedyna. Känner hur värmen strömmar över ryggen och lindrar värken. Vad ont jag har haft idag...! Ibland skräms jag lite av att jag har så ont som jag har. Jag är 18 år, men ligger ändå här som en 70-åring. När vi skulle hem från Stockholm hade jag också ont, mamma tog min väska fast hon hade sin egen att kånka på redan, och den var minst lika tung som min. "Det är inte bra, det här. Du får ont av ryggen av att bära en väska, och jag som är 35 år äldre och den som egentligen borde ha ont, klarar två väskor utan problem." Hon föreslog att jag skulle gå till en ortoped.

Jag har haft ont så länge jag kan minnas. När de andra 6-åringarna spelade fotboll, stod lilla Ida bredvid och gjorde de senaste ryggövningarna sjukgymnasten hade lärt henne.
Nu tror ni säkert att jag har konstant ont, men det har jag verkligen inte. Men jag får lätt ont. Jag klarar inte att lyfta speciellt mycket, kan inte heller stå, sitta eller ligga för länge utan att få ont. Är orolig när jag ska sova borta för min lilla rygg är kräsen när det gäller sängar, ibland trivs den inte ens i min egen. Jag hade en två veckor lång period i höstas då jag var så desperat av min värkande rygg att jag bitvis sov på en filt på golvet!
Och vissa dagar, som den här, är det extra illa. Det är bara att bita ihop, ta en värktablett och lägga sig ner...

Oj vad jag klagar! Jag får slänga ut något som är åt det muntra hållet!

Sébastien Tellier – Grec

Hade lite dålig fantasi, så det blev en låt. Hope you don't mind. Den är kort, men mysig och lite vårig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0