Israelände och lite hosta på det

Skärpning lilla Ida! Det är alldeles för klent på bloggfronten. Det är klent i mig också, ska ni veta. Jag är alldeles söndermalen, uscha mig.

Jag bakar mina dagar med endast tre ingredienser:
10 liter plugg
3 dl sjukling-hosta
3 msk tupplur

Smarrigt recept, va? Kryddar med lite resplaner också. Haha, det är lite skumt det där, jag skulle ju åka till Israel i morgon. Nu blir det på fredag istället. Ett Tel Aviv i ösregn/hagel/typlikakalltsomhär lät inte särskilt lockande, nästa vecka väntar 25 grader, desto mer lockande! Och det kanske inte är så himla skoj för mamma att släpa runt på ett litet sjukvrak där nere i bibellandet. Så det bidde ombokning! Ska bara släpa mig igenom två skoldagar till, och sen semester! Och förhoppningsvis ska dennahär bli frisk innan dess.

Vi fick oss varsin tankeställare igår, jag och min ömma moder, efter att ha gått igenom samtliga garderober i huset på jakt efter något "blygsamt" som passar att ha på ett judiskt ortodoxt bröllop som vi ska på... men klum, som man säger på hebreiska, dvs inget! Man borde tycka att vi skulle ha något enda plagg som a) inte är urringat b) inte slutar ovanför knäna c) inte är för genomskinligt d) inte visar axlarna. Men ingenting! Inte ens bland mammas gamla 90-talskläder! Vi är verkligen inte pryda av oss, vi västerlänningar. Det blir ut på stan och köpa något.

Jag ser fram emot att äta äkta falafel.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0