En månad kvar

Att börja dagen med en joggingrunda är otroligt skönt. Bäst av allt gillar jag att springa på söndagsmorgnarna. Det är så stilla då, som om hela världen höll andan inför den nalkande dagen.

Idag är det den 9e juni, det betyder att det är exakt en månad kvar till min student! Otroligt overkligt. Jag försöker få mina tankar att förstå att turen faktiskt har kommit till mig, men de halkar undan, vet inte hur de ska hantera den överväldigande informationen. I ytterligare en månad vet jag precis hur mitt liv kommer att se ut, jag vet vad jag kommer göra om dagarna, och det är en trygghet i sig. Men om en månad kastar jag mig ut i ovissheten, in i värld där mina egna val sten för sten lägger vägen jag ska gå. Jag sneglar på min studentmössa, minns kicken när jag packade upp den i klassrummet i skolan. Den jublande känslan, pirret, leendet som sträckte sig från öra till öra. Förväntan, glädje, extas!
Jag är inte rädd för vad som komma skall. Tiden är min, friheten väntar på mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0