Sleepless på Husmansvägen

Varför kan jag inte sova nuförtiden? I natt vaknade jag redan klockan tre, fastän jag lade mig vid tolv. Efter att ha legat och vridit mig i tre timmar, bestämde jag mig för att gå upp och plugga lite. Jag har svept in mig i min stora rutiga hemmaskjorta som på senare tid har kommit att ersätta min morgonrock.
Veckan har varit ganska lugn, det är inte speciellt mycket kvar i skolan nu. Tre uppsatser ska in nästa vecka. Sedan är det slut. Som tur är har man gott om tid att jobba, alla lektioner ställs in hela tiden. Den här veckan har jag sammanlagt haft två stycken, och har min tredje och sista idag. När jag kom till skolan häromdagen upptäckte jag stora plakat där det stod att skåpen skulle tömmas "senast idag!!". Kort varsel? Jag tömde i alla fall lydigt mitt skåp, och det slog mig att detta var sista gången jag skulle utföra denna handling. Jag tog av hänglåset och satt med det i handen en stund. Det är så litet, och ändå har jag haft det ända sedan åttan. Tänk... Vilken evighet. Och nu ska det pensioneras.


Trogen följeslagare.



Nej, nu är klockan 06:20. Ska smyga upp till köket och försöka baka detta intressanta frukostbröd:


http://kryddburken.se/2011/05/08/brod-i-stekpanna/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0