Piece of cake!

Oj... idag har jag stått i köket i 5-6 timmar. Men jag har också varit otroligt produktiv! Ni kanske är lite nyfikna på vad jag har sysslat med. Här är en lista på saker jag uträttat i röran mellan ingredienser och disk; 


  • 4 st laxpajer till min student. (Har gjort några stycken tidigare)
  • Wienerstänger till min brors öppet hus i morgon. (Han har ett antikvariat, klicka in er här och läs mer:) http://henninghansen.se/
  • Färsfyllda paprikor på risbädd a la 70-tal. Lördagslunch till familjen. Mycket godare än jag hade väntat mig!
  • En maffig kladdkaka som just nu står i ugnen. Den här gången ska jag göra den riktigt kladdig!
  • Nästa projekt: baka päron & after eight-paj till min körtelfebersjuke broder som ligger på soffan i rummet intill. Han behöver tröstäta lite och jag tänkte visa mitt största medlidande deltagande och hjälpa honom... Har redan smygstartat på den medan kakan ännu ockuperar ugnen!
Men även om det i längden är tröttande, så älskar jag verkligen att göra det här. Särskilt att baka, det är något av det bästa jag vet. Särskilt om man har någon att baka till! Men själva bakandet är också underbart i sig. I morse strålade solen in i köket där jag stod i mitt rödrutiga förkläde och bakade wienerstänger. I bakgrunden spelade jag jazz på hög volym och sjöng med bäst jag ville. Jag lyssnar nästan alltid på jazz när jag bakar. Det hör liksom till. Några av mina favoritcdskivor som brukar gå varma vid baktillfällen:





Koop, Koop Islands





Fullspäckad med odödliga klassiker





Ultimata jazzskivan om ni frågar mig. Den är och förblir oslagbar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0