Jag lever.

Så. Nu är jag av med min tentaoskuld. Vuxenpoäng.
Ni kanske undrar hur det gick?
Jo, jag ska nog inte klaga (eller lite, vem kunde ana att hon skulle ta en fråga på koloniernas frigörelser, varje land för sig? Det var inte helt rättvist) Det var den största essäfrågan, 6 sidor max (vilket jag skrev). En annan fråga som Hitlers maktövertagande, hur det kunde ske... busenkelt, jag tog bara av mina förkunskaper. Och så en rad småfrågor varav jag kunde alla.
Ärligt talat vet jag inte varför jag drömde mardrömmar i natt, så farligt var ju inte det här. Det var faktiskt inte värre än något gymnasieprov, visserligen tog det lite längre att skriva, fem timmar. Vet inte varför jag skriver detta, det är ju bara ett fåtal av mina läsare som aldrig har skrivit en tenta förut, resten vet ju hur det är.

Igår var ändå lite otäckt. Inte för att jag hade panik, utan för en annan grej. Jag var nämligen ensam hemma över natten, och självklart ska det börja hända läskiga saker då. Vad som händer när jag precis har borstat tänderna och ska gå till sängs är att det börjar komma underliga ljud från källaren (som jag inte varit nere i sen jag kom hem). Läskigt. Jag gläntade på dörren, stack försiktigt huvudet in.. och insåg att det var toaletten där nere som börjat spola, alldeles av sig själv. Snabbt stängde jag dörren, det var bara för läskigt. Ringde mamma som sa att toaletten var tokig, att den alldeles av sig själv kunde börja låta sådär (men varför ska den hålla på och göra det när jag är ensam hemma med nerverna på helspänn?) Jag låste källardörrn, just in case, och gick och lade mig. Sen drömde jag mardrömmar hela natten om främmande fotsteg i huset, knarrande dörrar och en tenta med hiskliga frågor som närmade sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0