En dag av toner

Visste ni att man kan se opera live från Metropolitan på Kino i Lund? Det kan man, och det var precis vad jag gjorde igår, såg Shakespeares The Tempest, Stormen. Det var en riktigt häftig upplevelse, nästan som att man satt i publiken på riktigt, bara att man såg mycket bättre. Mellan akterna fick man följa med skådespelarna bakom kulisserna, se hur maskineriet bakom fungerade - dekoren som byttes, rekvesita som hämtades, dansarna som övade steg, lycka till-kramar och inte minst intervjuer med skådespelarna. 
Under gårdagen var jag också och såg LELs Förklädd Gud i Domkyrkan. Fantastiskt som vanligt. Pga dålig planering fick jag springa hela vägen till Domkyrkan, och när jag kommit innanför dörren och pustat fram "vad kostar en biljett?" sa de "Vet du vad, du kan få den här. Det var en dam som hade köpt en för mycket, så vi sa att nästa som kommer innanför dörren får den." Kan ni förstå den turen, den lyckan? Hur snabbt en dag kan bli bra igen.
Här är lite bilder från gårdagens föreställning, full av mystik, romantik och akrobatik.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0