Fröjdas i ungdomens vår - nu eller aldrig!

Man träffar inte på någon äldre vuxen person som inte hävdar att ungdomstiden har gått snabbt. Att de unga åren var förbi innan de knappt hunnit blinka och än mindre tänka efter. Och många av dem önskar att de hade tagit tag i sina liv mycket tidigare när de fortfarande hade råd att göra misstag och tid att korrigera dem. Samtidigt som jag har panik över att jag inte vet vad jag vill göra med mitt liv, försöker jag intala mig själv att jag faktiskt inte har all tid i världen. Man måste prioritera vad man vill göra. I mångas ögon har jag redan "kastat" bort ett år på historia, ett ämne som många inte anser vara nödvändigt för att komma någonvart i livet. Jag ångrar inte mitt val där, men jag måste fortfarande tänka framåt. Vad fasen ska jag göra i vår? Har tre dar på att bestämma mig nu.
 
Säg att jag vore medelålders eller äldre nu, vad skulle jag då önska att jag hade gjort med mitt liv i 20-årsåldern? Jag vet svaren (om vi bortser från utbildningen): jag hade önskat att jag 
1. hade skrivit mer, poesi noveller och allt möjligt
2. hade lagt ner mer krut på att komponera musik (de som lyssnar säger att jag har potential)
3. läst en massa böcker ("efter 20 hinner man aldrig läsa böcker mer", som min kära mor säger så ofta) 
4. lärt mig flera nya instrument (jag har ju saxofon och munspel och allt möjligt här hemma), och utvecklat min sångröst
5. lärt mig andra användbara saker, eller upptäcka en ny förmåga hos mig själv som jag kan utveckla... typ som att fota, eller måla eller dansa...
 
Vad väntar du på då? Sätt fart! Men var ska jag börja?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0