Åter mellan höst och vinter

Allt jag vill göra just nu är att krypa upp i min fåtölj och läsa. Jag vet att jag borde ägna all tid åt tentaplugget, men ju mer jag tänker det desto mer gör jag något annat. Men jag har så många böcker som inte har tid att vänta på mig... och världen utanför börjar klampa in i den tid då solskenet har försvunnit och lövens färger har fallit och jag vill bara begrava mig själv i bok efter bok tills snön är här med sitt vinterljus, adventstjärnorna hänger i fönstren och värmeljusen sprider sin doft.. Jag avskyr denna tid... mellan höst och vinter, när novembermörkret sänker sig över var och en, och färgar alla ansikten grå...


Lyssna lite på kören min, vacker höststämning! (Jag ryser alltid när herrarna börjar sjunga...)
 
Okej, Ida. Plugga nu då. Ja jag ska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0