Topp 5 á la Nick!

Jag spenderar mina paniktomhetefterspex-dagar med att plöja igenom Nick Hornby-böcker fastän jag redan har läst dem. Plugga? Sch, säg inte ett så hemskt ord. Tentan då, om en vecka? Schhh!
Nick Hornby är fantastisk. Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag har läst High Fidelity, och jag skrattar fortfarande lika högt åt mina favoritstycken. Ett geni, det är vad han är.
Jag ska göra en lista på saker jag hellre gör under dessa dagar, istället för att plugga:
 
1. Läsa ut About a boy för femte gången. 
2. Se ikapp saker på svtplay som jag missat under veckorna. 3-timmarsdokumentären om George Harrison är något riktigt saftigt att se fram emot.
3. Gå långa höstpromenader och upptäcka nya teer och ta varma bad och gå i raggsockor inomhus när det regnar och känna sig mysig
4. Hänga på café sandkakan
5. Baka! 
 
(Haha, Nicks topp 5-listor har verkligen smittat mig! Tänkte inte ens på det när jag skrev den.. för er som inte har läst High Fidelity så gör huvudkaraktären topp 5-listor över allting.)
 
Baka slår aldrig fel. Det är sällan jag inte känner för att baka, och sällan som bakandet inte får mig på bättre humör . Igår började jag baka något så satsigt att det tar två dar att baka det (Det gör i och för sig de flesta bakverk, om man lyder receptböckerna nitiskt och låter kakan, degen, smeten safta till sig i kylskåpet över natten för ett godare resultat, men vem har tid att vänta på det?). Vad för bakverk satte jag igång med då? Jo, Karlsbaderlängd med lime och kokos! Var förvånansvärt enkelt att göra, även om det tog sin tid. Nästa gång ska jag peta in lite mandelmassa så blir det pricken över i! Nedan får ni lite bildbevis också.
 
 
(Har för övrigt introducerat rulltårta på café Sandkakan! Kom och smaka, ni som råkar bo i Lund och som råkar ha tid över på tisdagar 15-18 och onsdagar 15-19!)



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0