Kort och gott

De som går miste om att vara med i spex, går miste om något ofattbart underbart. Nu är det ett år sen jag började i spexet och jag trivs bättre än någonsin. Alla kära, välbekanta ansikten, värmen och humorn, gemenskapen, festerna, filmkvällarna, grå måndagar får färg i AFs källare. Jag vet, det är som en sekt. Faktiskt uppfyller vi nästan samtliga kriterier för en sekt:
 
Du är nog med i en sekt, om…

- alla andra har fel och din grupp alltid har rätt
- det är närvaroplikt på mötena (t.o.m värre! Man känner att man måste/vill vara närvarande)
- man vill hindra dig från att flytta till en annan plats
- protokollen skrivs i efterhand
- pengar och resurser kontrolleras av några få utan öppen redovisning
- ändamålen helgar medlen
- du känner dig vilsen och annorlunda när du inte är i gemenskap med gruppen
- allting är endera rätt eller fel, det finns inget mitt i mellan

(källa)
 
Skämt åsido, jag har aldrig så roligt som på spexet och det är omöjligt att känna sig ensam där när man är bland så många vänner. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0