Uppdatering

Skolan har varit igång i en vecka nu och jag känner mig glad, ja nästan lycklig. Jag var ju så nervös vid skolstarten, skulle jag klara att plugga på heltid den här gången? Förra terminen fick jag ju avbryta mina studier pga sjukdomen, det var ett under att jag ens klarade av att lämna in uppsatsen. Det har ju trots allt inte gått så lång tid sedan dess... men jag känner mig mycket bättre. I alla fall; nervositeten höll i sig tills jag tog de första stegen in i klassrummet och såg en ledig plats bredvid en tjej. Det blir vad man gör det till, tänkte jag för mig själv och satte mig bredvid henne. Det visade sig vara ett bra val av plats, jag skulle nämligen komma att ägna flera timmar åt att sitta vid ett cafébord med henne efteråt, fördjupad i diskussion.
 
Ikväll har jag ägnat nära en timme åt att adda samtliga kurskamrater på facebook och organisera dem i en grupp. Jag är numera känd i klassen, som den sociala, den initiativtagande, den allmänt tokiga och oblyga. Känns skönt! Jag pratar mycket för att de andra ska våga komma igång, hittills har energin inte sinat och läxorna är rysligt lätta. I morgon är första träffen med spexet, och jag har lyckats dra med min nya tyska inneboende till dekorgruppen! Det ska bli SÅ kul!! 
 
PS. Kommer snart att ladda upp bilder från min Batmankarriär i somras, så häng kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0