Det nya livet

Jag har blivit ombedd att uppdatera min blogg. Man kan ju inte bara flytta och sen inte berätta hur det har gått, fy skam. 
Men var ska man börja? Kanske vid dagarna då jag monterade ner mitt hem och stuvade in mina ägodelar i väskor. Eller den grymma känslan av overklighet när man klev in i bilen på väg mot sitt nya hem, och såg sitt gamla försvinna genom ett vindrutefönster. När tårarna trängde sig på vid avskedet, eller första gången jag såg mitt nya rum. Eller så skippar man bara allt det där och går vidare på hur kul veckan har varit, hur trött man stupat i säng om kvällarna pga dagens alla intryck. Hur det har varit att producera film, författa på danska, tala danska och tala ännu mer, och få frågan "är du från färöarna?" tillsammas med reaktionen "Är du svensk? Det hade jag inte märkt, du talar ju så bra danska" några gånger per dag. Hur det har varit att jamma med mitt nya band, att sjunga kör varje morgon och kväll, att ideligen utsättas för passiv rökning av den tredjedel elever som bolmar här.... Jag berättar helt enkelt via några bilder.
 
Fina mamma och pappa hjälper mig packa upp.
 
 
Jag och Paul i mitt nya rum
 
Min lilla egengjorda skylt utanför min dörr
 
Min fina anslagstavla
 
 
Och mitt rum igen med min fina trasmatta
 
 
En av skolans "korridorer"
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0