Tre veckor kvar

I övermorgon lämnar jag det soliga sommarlandet och beger mig hemåt. Förfärligt mycket ska ordnas innan min flytt till Danmark den 25. Jag hinner knappt tänka på att vara nervös, och tur är väl det, för annars skulle nog allt koka över. Men när jag tänker på att det bara är tre veckor kvar (inte ens det!) så blir jag ändå rätt så rejält nervös. Att leva på ett annat språk. Visserligen ett språk jag har talat sedan jag började tala överhuvudtaget. Men orden kommer ändå långsammare än på svenska, och är kanske inte helt korrekta. Meningsbyggnaderna trasslar till sig ibland, och stavningen ska vi inte ens tala om. Men jag lär mig förhoppningsvis. Även om allt annat går bet under de kommande fem månaderna så kommer jag oundvikligen att förbättra min danska. Det får kosta en del saknad och hemlängtan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0