Att färdigställa en film

Wow, känslan att ha vaknat upp och vara lite ledig. Tro det eller ej, men sista lektionsveckan på Grundtvigs har varit rejält stressig. Vi i filmproduktion har kämpat på med att färdigställa våra filmer som vi har hållit på i några veckor med. Det var ett lite för stort projekt på lite för lite tid, något vi alla fick erfara. Christina, Tea och jag skapade dock ett riktigt bra team, trots förutsättningarna - ingen av oss kände varandra särskilt väl. Vi kläckte idéerna tillsammans, filmade tillsammans och redigerade tillsammans. Vår film kom att heta "Mirror mirror" och handlar om en prinsessaktig tjej som blir besatt av en punkartjej. Hon börjar stalka henne och när filmen tar sin början har hon redan tapetserat sitt rum med bilder av henne. Kameran följer henne ut i den riktiga världen där hon stalkar, och sedan in i hennes privata värld där hon gör brutalt våld på sig själv för att likna tjejen hon är så besatt av. I sista scenen lyckas hon, och hennes spegel, som varit en röd tråd genom filmen, visar plötsligt tjejen hon vill vara. Hon vänder sig om och går lycklig ut, omedveten om hur förfärlig hon ser ut efter alla skador hon har förvållat sig med piercings, ärr och hårklippning.
 
Filmen visades i helgen på familjedagen. Mina fina föräldrar och pojkvän kom hit, och alla elever ställde ut allt de gjort under den senaste halvan av terminen. Dagen blev helt fantastisk, våra filmer fick mycket beröm och jag fick ha mina nära och kära hos mig i över ett dygn. En bild från helgen, när vi körde svenskt fika tillsammans med Danielle och Julie. :) Ännu ett fint minne.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0