Om skönhet

Det skönaste finns i musiken. Pärlor av toner, blå, lila, röda, skimrande rosa, glittrande gula. De dansar för mig, leker med mitt hår, andas mot min kind och viskar tårar i mina ögon. Jag drar ett andetag för att fyllas av tonerna, jag vill andas musiken, smaka på alla nyanser. Kanske är det dess frihet jag älskar, den svepande friheten som kan flyga över hela världen och aldrig fastna i några nät. Den förlåtande friheten som kan få de hårdaste ögon att mjukna, de ensligaste själar att lysa upp. Den skimrande friheten som kan sätta glans på ett redan vackert leende, som kan glittra i stjärnorna om natten, som bor mellan molnbergen och solstrålarna och när som helst kan sväva in i någons hjärta.
Det skönaste finns i musiken. Det skönaste finns för alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0