Dåligt rykte talar sant

Snön ligger åter som ett tjockt glittertäcke utanför, och det drar ihop sig för terminstart. Det blir en kurs i kriminologi och en psykologikurs i stresshantering i vår. Mamma har in i det sista försökt övertala mig att ta de sista poängen i historia som jag inte klarade av att ta förra året pga min sjukdom. Men jag vill inte ha med historiska institutionen att göra mer. Mina dåliga erfarenheter har dessutom gått som ett dåligt rykte till andra institutioner i Lund nu. Några språkstudenter berättade för pappa igår om de hemska opponeringarna på historiska. Om hur opponenterna hade "kastat sig som vargar" över den som skrivit uppsatsen tills denna hade brutit ihop totalt, och att läraren uppenbarligen inte hade någon kontroll över situationen. En sådan situation i våras hade lett till repressalier i höst och historiska institutionen hade fått omorganisera systemet, berättade studenterna för pappa. Pappa sa dock inte något om att det förmodligen rörde sig om hans egen dotter. Själv känner jag det som att jag äntligen får lite upprättelse. Och det är givetvis skönt att tänka att kommande historiastudenter förhoppningsvis slipper gå igenom samma som jag gjorde. Jag hoppas i alla fall att detta kan leda till förbättringar, även om jag fick betala ett högt pris för att bidra till det. Jag kan i alla fall inte rekommendera någon att läsa på historiska institutionen i Lund, håll er borta därifrån. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0