Hejdå Lund!

Nu är det klart! I höst tar jag steget och lämnar Lund för terminen. Jag har precis blivit antagen till Grundtvig Højskole och kommer att flytta till Danmark i augusti. Det kommer att bli fantastiskt roligt och jag kommer att få ett späckat schema med musik, foto, författarverkstad, sociologi, målning, körsång och smycketillverkning! Eller ja, jag har inte riktigt bestämt ämnen till 100 % än, men de tre förstnämnda är spikade. Jag kommer givetvis att sakna Lund och människorna här, men jag är ivrig över att äntligen få bo i Danmark och träna på att vara dansk! 
Skolan ligger i en fin stad vid namn Hillerød, jag var där och tittade för någon vecka sedan och blev belåten: på skolan finns målarateljé, gymnastiksal, bibliotek, foto- och filmredigeringsrum och angränsande park. Lärarna verkar vara fantastiskt kompetenta, bland annat är min blivande musiklärare verksam artist (Tue West – En Sang Om Kærlighed). 
Så småningom kommer jag att bli sjukt nervös, men just nu är jag bara ivrig och glad! :D
För den som vill se mer om skolan: http://grundtvigs.dk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0