The road goes ever on and on...

Åh, känslan av att måste plugga när solen strålar utanför... Men blott en vecka kvar innan jag slungas ut i ovissheten. 
 
Lyssnar på Tolkien ensemble, som varit en del av min uppväxt. Nej, det är inte filmmusiken jag talar om, utan en ensemble som skapar musik kring dikterna och sångtexterna i Sagan om ringen. Resultatet är ljuv musik med otroligt duktiga sångare. Jag rekommenderar dem varmt för alla som vill nås av det vackra. 
 
The Tolkien Ensemble – The Old Walking Song, the Road
The Tolkien Ensemble – Song of Beren and Lúthien
The Tolkien Ensemble – The Ent and the Ent-Wife
 
 
Om en timme är din begravning, och jag kan inte gå. Önskar att någon ville sjunga de här raderna för dig:
 
 
 
The Road goes ever on and on,
down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
and I must follow, if I can!
Pursuing it with eager feet,
until it joins some larger way,
where many paths and errands meet.
And whither then? I cannot say.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0