Darkfall

Var och pratade med skolans studievägledare. Det börjar ju bli dags att välja väg i livet. Så grymt att lägga ett sådant val på en ung person, det är ju först när man är äldre och har mer vett i skallen som man vet man skulle ha valt. Men det syon sa var att jag inte kan veta var jag hamnar. Jag kan ha hela vägen utstakat för mig eller bara en meter, det spelar ingen roll. Jag kommer dit jag tar mig, dit livet vill ha mig. Att välja är bara att kliva ut på en väg, vilken som. Den kanske förgrenar sig, den kanske inte gör det. Hur som helst kommer jag att komma fram.
 
Mörkret har redan lagt sig utanför mitt fönster. Idag kom första frosten, en av vinterns största skönheter. 
Idag kan jag inte säga att jag längtar hem. Jag längtar ingenstans.
 
 
 
Måne
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0