Ett mysigt ögonblick

Torsdagskväll kl 22 på Grundtvigs. I uppehållsrummet råder mysbelysning och varma skratt. I ena hörnet sprakar brasan, från taket någonstans hörs akustiska versioner av christmas carols. Folk sitter i små klungor runt de runda borden. Några spelar sällskapsspel, andra sitter bara och pratar insvepta i filtar med varsin mugg varm choklad med vispad grädde i som vi precis fått serverade. Ingen vill gå och lägga sig, och jag tänker att detta är ett ögonblick jag vill spara, ett minne jag vill ha kvar. Julie ger mig en kram innan hon smiter in på sitt rum och ser ett godnatt-avsnitt av Mad men. Jag har lovat att inte avslöja något.
Själv smiter jag upp på mitt rum med min kopp choklad, jag slet mig loss till slut, för att få njuta av dagens höjdpunkt; skype med Paul <3
 
Hoppas ni läsare har en trevlig torsdagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0