De legendariska orden som vann mitt hjärta

Eftersom jag aldrig skriver kommentarer på folks sidor får du det som ett privat meddelande istället, jag hoppas du inte tar illa upp för det. 

Läste din senaste text igår natt. Synd att du tog bort den igen, den var så talande i sina ord och din ljudinspelning gjorde den enbart bättre på sätt jag inte riktigt kan beskriva. En blandning av melankoli och medvetet uppgivande, men ändå bekräftandet att livet går vidare. En dikt fler borde läsa. 

Tog mig friheten att läsa lite av dina andra texter och jag är imponerad hur du framför dina ord, tankar. och känslor. T.S Eliot sa en gång "Genuine poetry can communicate before it is understood" och det beskriver dem perfekt. Med risk att låta lite fånig måste jag ändå erkänna att jag blev smått förälskad ( i brist på andra ord) i dina formuleringar. Jag önskar att jag hade den färdigheten, men det är väl bara att fortsätta skriva texter och öppna sig för inspiration från andra poeter, så är man där en vacker dag. 

Så med andra ord, det här är en stående applåd för dina verk! Bonuspoäng för staden Lund också, denna drömmarnas stad. 

Ha en förhoppningsvis fortsatt bra dag/kväll/whatever. ;) 

/Von
 

Så började det. Med en inbjudan till en fortsättning var så stark att den inte gick att motstå. Nu har ett år gått sedan denna underbara person lämnade dessa rader till mig. Och det har varit underbart enda sedan dess! <3
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0