10 tankar

1. Hur länge kommer jag att vara ung?
2. Är detta en värdefull tid som jag borde ta vara på bättre? Det här med att vara 21 och vara på folkhögskola, ha tid att tänka och skriva, att vara smal och ha långt tjockt hår, vara en relativt oförstörd ungdom som inte vet någonting om sin framtid?
3. Varför upplever jag de flesta runt omkring mig som så mycket yngre och omognare? Kan man vara mentalt äldre än andra i samma ålder, och hur kan det komma sig i så fall?
4. Hur ett år kunde så fruktansvärt fort. Så fort att det skrämmer mig, så fort som om det bara varit en ögonblinkning. Är det härifrån allting kommer att gå fortare och fortare tills man är gammal och grå? Efter nästa ögonblinkning kanske jag redan är där.
5. Var alla jag brukade prata med har tagit vägen.
6. Inspirationen jag får genom att bara vara här, och läsa olika alster och se bilder som ger mig själaföda.
7. Saker och människor jag saknar i Lund.
8. När var hur jag bör söka lägenhet i Lund.
9. Min kör som har konsterter utan mig.
10. Choklad, som njutning och tröst och glädje under de kommande höstmånaderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0