Hemma från hemma!

Då var man "hemma" igen, efter att ha varit hemma i mitt första hem. Två gånger denna helg, när jag var i Lund på visit, slank ordet "hemma" ut, avsett för folkhögskolan. Och ändå har jag bara varit här i 12 dagar. Tänk hur det ska bli om fyra månader.
Att vara tillbaka i Lund för ett ögonblick var en oerhört märklig känsla. Som om jag var på besök i verkligheten, på semester från drömlivet i Danmark, som i sig tycktes vara så avlägset att jag tvivlade på att det någonsin hade existerat. Tiden ville visst slå rekord i att flyga iväg, just som jag äntligen fick vara i min älsklings armar igen. Det var det allra hårdaste - att skiljas från honom ännu en gång. Sådant vänjer man sig aldrig vid. Abstinens. Regnet öser ner stämningsfullt över båda mina världar. Och jag kollar på bilder från helgen. <3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0