Uppdatering

Idag har jag varit på folkhögskolan i en månad. En fjärdedel av mitt uppehåll här. Wow. Det har hänt så mycket under dessa veckor att det känns som en hel evighet. Men det börjar kännas att jag har varit hemifrån länge. Lund är och förblir mitt riktiga hem, det är så konstigt att inte få uppleva hösten där. Jag undrar om någon ens märker att jag saknas.
 
Själv har jag börjat inse hur mycket det betyder för mig att vara här. Det är nyttigt för mig att både vara social och kreativ non stop. Jag har fått tillbaka inspiration som länge har varit borta. Det låter kanske klyschigt, men jag får också tid över att fundera, över vem jag är och vad jag vill. Jag tänker mycket på min egen ungdom och vad den betyder för mig. Huruvida jag är rädd för att mista den. Jag vet att det kommer att ske förr eller senare, därför är jag extra glad över att få vara här och uppleva den till fullo. Verkligen få tillfälle att känna att jag är i nuet, i min ungdom. 
 
Och jag har inte gått upp ett gram i vikt än, som alla sa att jag definitivt skulle göra. Woho! :)
Nästa vecka får jag äntligen komma hem, det ska bli så skönt - även om helgen snabbt fylls av planer. Snart kommer lite bilder från Polen. Sköt om er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0